ćwiczenia dla narciarzy

Jak przygotować się do sezonu narciarskiego?

Miłośnicy jazdy na nartach często sporo wcześniej zaczynają planować swoje zimowe wyjazdy. Jeśli więc przygotowują się do zimowych szaleństw- warto, aby te przygotowania pozwoliły im też na osiągnięcie dobrej formy. Dzięki temu nawet wielogodzinna jazda na nartach nie powinna być dla nich problemem, a także dzięki wcześniejszym treningom można lepiej uodpornić się na ewentualne kontuzje. Jakie ćwiczenia można zacząć wykonywać jeszcze przed wyjazdem? O czym pomyśleć wcześniej, aby wyjazd na narty naprawdę można było zaliczyć do udanych?

Wzmacniamy uda, kolana, a także pracujemy nad stawem skokowym

To właśnie te partie ciała najmocniej nadwyręża każdy narciarz. Ćwiczenia, które pomogą je wzmocnić nie powinny być dla nas obciążające, a naprawdę mogą sprawić, że szybko zbudujemy dobrą formę. Aby wzmocnić uda, zdecydowanie najbardziej efektywnym rodzajem ćwiczeń są zwykłe przysiady. Można je wykonywać w różnych wersjach, mogą to być też tak zwane pół- przysiady, a więc staramy się tak jakby usiąść na niewidzialnym krześle i jak najdłużej wytrzymać w takiej pozycji. Kolejnym rodzajem naprawdę wartościowych ćwiczeń są przeskoki w bok, które kończą się przysiadem. W pewien sposób ćwiczenie to imituje niektóre manewry, które później będziemy wykonywać mając już na nogach narty. Stąd też jego wysoka skuteczność.

Nordic Walking również może okazać się pomocny

Być może wielu osobom wydaje się, że ten rodzaj treningu jest za mało statyczny- jeśli tak jest, zdecydowanie powinny one popracować nad szybkością jego wykonywania oraz techniką, gdyż dzięki poprawności wykonywania treningu nordic walking można ćwiczyć bardzo wiele mięśni jednocześnie. Przede wszystkim pozwala to wytrenować ręce, gdyż po części ruch, jaki wykonujemy kijkami podobny jest do tego, jaki wykonujemy jeżdżąc na nartach. Dodatkowo, nordic walking to trening poprawiający kondycję, nad którą powinien pracować każdy narciarz. Ćwiczenia w domu mogą więc zostać wzbogacone o trening na świeżym powietrzu, szczególnie jeśli jesienna aura będzie sprzyjająca. Aktywność na świeżym powietrzu powinna nas też nastawić pozytywnie i poprawić nam nastrój, co również jest ważne.

Ćwiczenia, które pozwalają popracować nad naszą sprawnością

Sprawność i wytrzymałość, a także dobra kondycja. Za pewne tego życzyłby sobie każdy, kto wybiera się zimą na narty. Wszystko to można jednak wypracować. Na pewno bardzo wartościowe okażą się ćwiczenia rozciągające, gdyż poprawiają one naszą elastyczność, a co za tym idzie jesteśmy mniej podatni na urazy i kontuzje. Wcale nie jest trudno i wypadek, a nawet złamanie nogi, szczególnie jeśli sami mamy świadomość, że jesteśmy jak przysłowiowe drewno. Na pewno warto też pomyśleć o treningach typu cardio, które zwiększą naszą wydolność oddechową, a także pozwolą wyćwiczyć nasze serce. Dzięki takiemu treningowi będziemy bardziej wytrzymali i na pewno odczujemy różnicę. Zestawem absolutnego minimum przed sezonem są aktywne marsze, ćwiczenia rozciągające, a także ćwiczenie skoczności- może to być skakanka, mogą to być nawet pajacyki- ważne, aby ruszać się więcej, bo to naprawdę nam pomoże.