ćwiczenia na całe ciało

Jeden trening, a wiele korzyści, czyli ćwiczenia na całe ciało

Zestaw ćwiczeń na całe ciało to idealna propozycja dla osób, które nie mają czasu na to, aby regularnie chodzić na siłownie, ale mimo wszystko chciałyby zachować swoją sprawność fizyczną i dobrą kondycję. Ćwiczenia całego ciała przede wszystkim charakteryzuje spora różnorodność, poszczególne propozycje ćwiczeń kolejno pomagają popracować nad ramionami, brzuchem, udami, pośladkami czy nogami. Trening wcale nie musi być długi, aby był skuteczny- wystarczy, aby ćwiczenia zostały odpowiednio dobrane i aby ich intensywność była odpowiednia. Treningi na całe ciało będą też odpowiednie dla osób, które chcą schudnąć, ale nie zależy im na żadnej konkretnej partii ciała, na którą chciałyby położy szczególny nacisk. Oczywiście, każdy trening najlepiej jest zacząć od krótkiej rozgrzewki, mogą ją stanowić proste ćwiczenia rozciągające, podskoki, a nawet wolny trucht.

Ćwiczenia na ramiona

Jeśli zależy nam na skutecznym ćwiczeniu na ramiona, z pewnością do takiego rodzaju ćwiczeń należą pompki. Możemy je wykonywać przy ścianie lub też na podłodze opierając się na kolanach. W takiej pozycji bardzo ważne jest, aby trzymać łokcie blisko talii i nie dotykać brodą podłogi. Ćwiczenie to najlepiej wykonywać seriami po kilka- kilkanaście powtórzeń.

Ćwiczenia na brzuch

Wśród najpopularniejszych ćwiczeń na brzuch, jakie warto wcielić do regularnych treningów, są oczywiście brzuszki. W przypadku brzuszków bardzo ważne jest, aby utrzymywać mięśnie cały czas napięte, a także aby pracować przy zgiętych kolanach. Możemy wykonywać tak zwane pół brzuszki, przy których głowę podnosimy jedynie nieznacznie do góry, ale czując, jak pracują mięśnie brzucha. Możemy wykonywać brzuszki naprzemienne, raz jednym, a raz drugim łokciem dotykając jednocześnie podnoszonego kolana. Innym, doskonałym ćwiczeniem na brzuch są nożyce pionowe lub ukośne. W tym ćwiczeniu istotne jest, aby trzymać nogi jak najniżej nad ziemią i aby nie podpierać się rękami w okolicy pośladów- wówczas mięśnie brzucha pracują najwydajniej. Brzuszki również najlepiej wykonywać seriami.

Ćwiczenia na pośladki oraz na nogi

Ćwiczenia na całe ciało to także propozycje, które wymodelują naszą pupę oraz sprawią, że będziemy mieć piękne nogi. Jednym z lepszych ćwiczeń na te partie ciała są przysiady, ale można je wykonywać w różnej wersji. Jeszcze inną propozycją jest ćwiczenie, które polega na przyjmowaniu pozycji siedzącej w powietrzu. Może być ono wykonywane przy podparciu się o ścianę. Ważne, aby wytrzymać jak najdłużej „siedząc” w powietrzu, gdyż wtedy mięśnie są bardzo napięte, a co za tym idzie- najlepiej pracują.

Ćwiczenia na biust

Bardzo dobrym sposobem trenowania mięśni, które podtrzymują biust jest wykorzystanie do tego celu specjalnych ciężarków. Ich podnoszenie sprawia, że mięśnie te intensywnie pracują. Jednakże, aby wykonywać takie ćwiczenia z obciążeniem nie musimy od razu kupować ciężarków- możemy zdecydować się na naprzemienne unoszenie butelki z wodą lub kilograma cukru, co również powinnyśmy wykonywać seriami.